September tennis

”Septemberluft och septemberdag, – du samlat all sommarens fröjd, dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans hos dig nått strålande höjd”. Erik Axel Karlfeldt i dikten September, 1886.

Orden kunde även gälla Arildstennisen, för under de senaste veckorna:

Grattis till Tom och Lisa Noltorp för lag-SM-guld med Fair Play TK. För Tom var det ihop med Davis Cup aktuelle Filip Bergevi. Grattis till Hugo Bucht för brons i JSM Race 2024 i dubbel pojkar 16 år och för 9:e platsen i singel. I sista singelmatchen blev det vinst över en landslagsspelare. Grattis till Märta Skantze för 9:e platsen i singel flickor 16 år, i ett JSM Race slutspel i Båstad där Märta vann 5 utav 6 singelmatcher. Vi minns hur i somras Märta, Lisa och Hugo trimmade formen tillsammans på Arilds banor.

Banorna är fortsatt i mycket gott skick. Under lördagen motionsspelade Kullabergs Vingårds oenolog Felix Åhrberg med vän från Liverpool; You´ll never walk alone, som vi säger på Kullahalvön.

Därefter tog superveterandubblarna med lagmännen Lars Noltorp, Krister Thelin, och professor Tiit Mathiesen över. Lars gick segrande ur helgens ”Americano” format. Då känns ett dopp i det 18 C uppfriskande Skälderviken vattnet extra skönt, så 82-åriga Lars hoppade upp på cykeln för att styra hem och byta racket mot badlakan.

Vår intention är att hålla banorna öppna över höstlovet och in i början av november.

Å styrelsens vägnar, Tomas Östlund