Städdag

Navet i Arilds TK är gemensamt ansvar och ideella insatser från medlemmarna i trivsamma former, som en förlängning av hem och familj.

Medan merparten av underhållet sker löpande och under högsäsongen dagligen, anordnas varje försäsong en städdag vid anläggningen.

Alla uppmuntras att bidraga. Det behövs hjälp med diverse, från att plocka skräp, borsta grus och ta bort ogräs, till att tömma brunnar, dammsuga, skrubba och klippa gräs.

Förutom städdagen, förväntas alla medlemmar, spelare och andra som besöker anläggningen, att hålla det välskött och snyggt kring banorna; ”HÅLL ARILD RENT”.

Vårstäddagen 2025 är planerad lördagen den 12 april 2025 kl. 9-13. Det går bra att komma förbi någon timme, eller tills dagsverket är slutfört.

Kontakta arildstk@gmail.com om du vill veta mer, eller så dyker du helt enkelt bara upp vid angiven tid och datum. Punktinsatser stora som små är mycket uppskattade.